lördag 6 augusti 2011

"Detta är min chans!"

Fick höra ett vittnesbörd ikväll som gjorde mig så glad:

"Hej, jag heter Thore.
Jag har slitit med migrän i tolv månader, och jag har haft ont varje dag...
Jag var tvungen att sluta vidaregående (gymnasiet) för jag tänkte att jag skulle bli bättre av ett miljöombyte. Så jag började jobba, men var tvungen att sluta för jag hade ont varje dag, så jag kunde inte jobba alls!
Jag fick börja en lång period då jag spenderade massor av tid på sjukhuset och jag gjorde alla tester! De gjorde tillslut en MR-röntgen för att se om det fanns en tumör: men läkarna hittade ingenting alls!
Men igår när Daniel talade om tro och Guds Ord då tänkte jag: Detta är min chans!
Och när han bad för mig så känner jag en förändring omedelbart! Smärtan försvann! Och resten av dagen var smärtan borta hela tiden, för första gången på ett år! Idag har jag varit helt bra hela dagen; livet har kommit tillbaka!
Och om ett år kommer jag komma tillbaka till detta läger, ta en mikrofon och vittna: nu har jag varit helad i ett helt år!"



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar