tisdag 2 augusti 2011

Bonus!

Att tjäna Jesus är att beräkna kostnaden. Yes! Att ta sitt kors och följa... Absolut! Det är värt att skriva och tala massor om... Men inte idag...

Nu vill jag kort ge den andra sidan av myntet: Att tjäna Jesus innebär så fett många bonusar!!
Som nu: Jag sitter i en jättefin hytte (stuga) på en modern camping på Norges sydspets; havet bokstavligt talat några steg utanför dörren; en halv pizza i magen; barnen sött snarkandes i rummet bredvid; en snygg fru i soffan...

Predikar på Campingen Solstrand, vid Lindensnes - Norges sydligaste spets!


Vi kom idag, och jag ska predika två gånger om dagen fram till söndag på ett ungdomsläger. Jag njuter!
Ja, jag var trött och i behov av semester...
Men predika är något av det roligaste jag vet...
Nu fick jag både och i en vecka;)

Bonus från himmelen! Ikväll blev tre unga killar frälsta. Imorgon ska jag predika om andedop och övernaturlig kraft! Bonus!

Vi snakkes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar